torsdag 2 oktober 2014

Vi fick ett par bonusdagar i las Palmas

Vi kom i sjön igen med nymålad fin botten och vaxad utsida. Per och Birgitta kom mitt inatten till onsdag och redan på onsdag morgon var Per och Uno igång med att vaxa utsidan innan sjösättning klockan tre. Birgitta och jag knatade iväg med varsin dramat till affären och köpte det nödvändigaste för livet ombord.
Trots att det är oktober fick vi vara kvar ett par dagar till i marinan så vi hinner äta Tapas i kväll och Sailors i morgon innan vi seglar i väg på lördag.
På väg ner i rätt element igen.

Också riggen fick en omgång och Uno kom upp på sin årliga upphissning.


3 kommentarer:

  1. Härligt med fräsch båt! Hälsa de vi känner på fredag/Sailors.

    SvaraRadera
  2. Lennart Carlsson3 oktober 2014 kl. 15:36

    Lennart o Marianne hälsar o önskar er härligt väder och fina seglingar. Marocko låter ju riktigt spännande. Exotiskt, rent av.
    Här är det nyopererat och snart är det "båten upp" i Fiskebäck.
    Fint upplagd och trevlig "hemsida", måste jag säga.

    SvaraRadera
  3. Men ..... nu ser det, på min AIS-sida där jag kunnat följa er tidigare, ut som om ni har legat stilla ett par distans utanför Lanzarotes NÖ-kust i nästan ett dygn. Har det hänt nå´t?
    / Lennart

    SvaraRadera