tisdag 16 december 2014

I väntan på julen

Nu har vi haft ett par " vanliga veckor", men vädret är inte det allra bästa. Sol och varmt stundvis, men ganska ofta kyliga vindar och en och annan snabbt övergående skur. Men det är fortfarande ok med shorts och tröja och tvätten torkar snabbt ute. 
Båten är julpyntad och adventsljusen tända i rätt ordning. På Lucia var vi på skandinaviska klubben och fikade och såg på lucia med levande ljus och stort följe av tärnor och några stalledrängar. Jag tror dom rev av alla julsånger som går att uppbringa.
För övrigt har jag haft ett ovälkommet besök av herr Meniere några dagar så det har varit dåligt med vandring för min del. Jag har hållt mig stilla medan världen snurrat. Uno var däremot ute med ett gäng på en långvandring som var lite äventyrlig, det var inte alltid upptrampade stigar och utöver regn var där ett vattenfall att rutscha i. Bryggkatten gillade när han bytt om och fått på torra kläder efter vandringen. 

Flottans båt Falken ligger nu här i Las Palmas och vi var ett gäng svenskar som var där idag på "studiebesök" och kaffe, oj vilken båt ! Gammal men så välhållen och utrustad, närmar sig 80 år och ritad av Tore Herlin som också ritat mindre båtar till exempel 10- huggare . 
På torsdag är det dags för barn och barnbarn, Maria och Anders med Hannes, Björn och Jesper kommer hit för att fira jul, nyår och Anders 50 årsdag. Ska bli jättekul att träffas igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar