torsdag 6 november 2014

Vilken vecka!

En vecka går väldigt fort. I måndags hyrde vi bil och mötte Margareta och Kjell vid flyget.sedan ägnade vi två dagar åt utflykter kors och tvärs över ön, från längst ner i söder och upp till norr. Södra delen som vi trodde skulle vara en slät sandudde var ett par mil på smal,slingrig och brant väg ner mot fyren. Hisnande emellanåt. Väl där nere hade vi en fin promenad och njöt av at vara på land och se havet brusa.  Badet i Morro Jable var alldeles perfekt innan vi åkte hemåt igen. Nästa dag åkte vi över till västkusten och upp till Corralejo i norr efter att ha stoppat för ett "kulturstopp" i Betancourt en bit in i på ön, Fuerteventuras första huvudstad med en gammal kyrka och gamla byggnader och gränder. Torsdagen ägnade vi åt att åka till Playitas och lämna tillbaka hyrbilen och sedan vandra tillbaka över bergen. Nästan en mil i lugn takt. Här i gran Tarajal var det full aktivitet med förberedelse för WOMAD festivalen som börjar i morgon på fredag. Vackra färgglada flaggor på stranden stora ljudanläggningar och diverse tält.
På utflykt längst ner i söder
Och högt upp i norr
Lite fika i solen

1. Gran Tarajal är så fint. Vi tog oss en promenad över till Playitas och tillbaka då vi var där. Ha det bäst!

2. Oh vad spänstigt av er att gå både dit och tillbaka! Vi var ganska möra efter en väg! Men visst är här fint! Nu ser vi fram emot festivalen, här är spänd förväntan hos ortsbefolkningen. Ha det riktigt gott och en trevlig tid hemma!