måndag 10 februari 2014

Bryggseglare

Livet som bryggseglare är lite annorlunda än att vara seglare....Mycket saker liggare framme i båten. Rätt som det är märker jag ett behov av att skaffa en förvaringslåda för mina skor så att dom kan vara lätttillgängliga. Flytvästarna undanplockade...plötsligt har det blivit jobbigt att segla. Jag behöver nog en dag för att sjöstuvad i så fall.
Dessutom har vi gått in för kulturella upplevelser, studiebesök i stadshuset, medlemmar i skandinaviska klubben och jag har precis börjat på spanska för invandrare.....nästa fredag blir det filharmonisk konsert. Men jag tror vi tar stranden med blues och rock på lördag.....

Hoppas vi lämnar bryggan innan vår lilla båt fått för sig att den är ett hus, vi måste rädda både våra egna och båtens pilgrimssjälar....

För att inte fastna så vandrar vi tillsammans med andra bryggseglare. Heldagsturer i bergen. Både vackert och trevligt och säkert nyttigt för kroppen!

Gyllene salen i stadshuset
På vandring


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar